Agencja reklamowa – jak wybrać i współpracować?

Agencja reklamowa oferuje usługi z zakresu marketingu, a w tym szeroko pojętą promocję marki i jej produktów w Internecie i poza nim. Z usług agencji reklamowej korzysta wiele sklepów internetowych, które skupiają swoje działania właśnie na Internecie. Jak dokonać odpowiedniego wyboru spośród tylu agencji marketingowych i jak dobrze współpracować?

Wybór odpowiedniej agencji reklamowej

Zanim zdecydujesz się na daną agencję reklamową, pomyśl o potrzebach i zadaniach, które planujesz zlecić agencji.

Niektóre działania możesz wykonać we własnym zakresie, a inne lepiej powierzyć specjalistom z tego zakresu. Pomyśl, czy zlecanie pewnych zadań firmie zewnętrznej ma rzeczywiście sens. Wyznacz osobę odpowiedzialną za kontakt z agencją, która odpowie na ich pytania i pokieruje pracami.

Nie zapomnij też o określeniu budżetu! Czy masz wystarczające środki finansowe, a jeśli tak, to ile możesz przeznaczyć? Określ, czego potrzebujesz i zacznij szukać.

Zasady współpracy z agencją reklamową

Zacznij od przygotowania briefu dla agencji, w którym zawrzesz to, czego potrzebujesz, jakie są Twoje cele i oczekiwania wobec agencji. Pamiętaj, że ważna jest komunikacja.

Odpowiadaj na wysłane do Ciebie maile z pytaniami lub kontaktuj się z agencją telefonicznie. Na początku, warto się spotkać i omówić najważniejsze kwestie. Wyznacz terminy danych działań i weryfikuj rezultaty wykonanych zadań.

Bądź otwarty na nowe pomysły, które mogą pojawiać się nawet w trakcie podjętej współpracy. Monitoruj działania agencji i jej postępy za pomocą odpowiednich wskaźników. Trzymaj się wyznaczonego celu i razem z agencją dąż do jego realizacji.